قلم سفید کننده دندان

روش استفاده از قلم سفید کننده دندان چگونه است؟ مواد تشکیل دهنده این قلم چیست؟ آیا بدون مشورت با دندانپزشک می توان از آن استفاده کرد؟ آیا استفاده از این قلم سبب آسیب رسیدن به دندان ها می شود؟ همه این ها سؤالاتی می باشد که ممکن است ذهن هر یک از شما را درگیر کرده باشد. نگران نباشید، پاسخ تمامی این سؤالات در این مقاله گنجانده شده است. با ما همراه باشید تا با ویژگی های قلم سفید کننده دندان بیشتر آشنا شوید.

معرفی قلم سفید کننده دندان

برای سفید کردن دندان راه های مختلفی اعم از چسب سفید کننده و ژل سفیدکننده وجود دارد؛ اما نکته مهم این است که در هر روش مورد استفاده عامل بلیچینگ کردن نیز حتما دخیل باشد. در مورد استفاده از قلم سفید کننده باید بگوییم که ماده ای ژل مانند به همراه سفید کننده روی سطح دندان کشیده می شود. با گذشت اندکی زمان ژل مالیده شده بر روی دندان به ماده ای چسبنده تبدیل می شود. شما می توانید شاهد حل شدن این ماده در دهان باشید و اگر قسمت هایی از آن بر روی دندان ها باقی ماند با شستشو می توانید آن را از بین ببرید.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان

طریقه استفاده از قلم سفید کننده دندان

همان طوری که می دانید محصولات متنوعی از قلم های سفید کننده در بازار موجود می باشد. طریقه استفاده از هرکدام متفاوت از دیگری است؛ اما نکته مشترک تمامی آن ها اینست که نباید برخوردی با لثه ها داشته باشند. قلم آغشته به مواد را روزی یک یا دو بار باید بر روی سطح دندان های مورد نظر بمالید. پس از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می توانید دندان ها را شستشو دهید.

بهتر است قلم مو را بر روی تمام دندان ها به طور یکنواخت بمالید و از قرار دادن آن فقط بر روی دندان های جلویی اجتناب کنید. اگر قلم به سطح تمام دندان ها به طور یکنواخت پخش شود، زیبایی دندان ها و لبخند شما را دو چندان می کند. همان طوری که در بالاتر ذکر شد قلم سفید کننده نباید به لثه ها اصابت کند، پس احتیاط کنید و قبل از رسیدن به لثه قلم را از روی دندان بردارید.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان

مزیت های قلم سفید کننده دندان کدام اند؟

گاهی اوقات با ایجاد لکه ای زرد رنگ نیاز است فقط برای یک دندان از قلم سفید کننده استفاده کنیم. این در حالیست که در اکثر روش ها چنین چیزی امکان پذیر نیست و باید تمامی دندان ها لکه گیری شوند؛ اما با قلم سفیدکننده دندان این امکان را برای شما فراهم کرده است که در صورت نیاز قلم را فقط بر روی یک دندان بکشید. اینکه استفاده از این محصول آن ‌قدر راحت است که بدون نسخه دندانپزشک نیز می توانید از آن بهره بگیرید، یکی از مزیت های آن محسوب می شود.

در استفاده از این قلم ها نیازی به چسب و تری نمی باشد، این موضوع توانسته است علاقه مندان زیادی را سمت این محصول جذب کند. قلم های سفید کننده به خوبی می توانند اندازه مواد را کنترل کنند. همین امر سبب عدم برخورد مواد با لثه ها می شود، در صورتی که در روش های دیگر چنین امکانی وجود ندارد. گاهی بر اثر برخورد مواد با لثه ها ممکن است لثه تحریک شود و آسیب هایی به آن وارد شود. گاهی اوقات در روش هایی به جز استفاده از قلم ترشح بیش از حد بزاق دهان دیده شده است. قیمت مناسب این محصول نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که باعث شده افراد زیادی به استفاده از آن اشتیاق نشان دهند.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان

معایب استفاده از قلم های سفید کننده دندان چیست؟

هر محصولی در کنار هزاران حسن، چندین عیب نیز دارد. قلم سفید کننده نیز از معایبی برخوردار است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. در برخی مواقع لایه ای از بلیچ که توسط قلم بر روی دندان چسبیده شده است به راحتی جدا می شود، این امر نه تنها باعث از بین رفتن بلیچ می شود بلکه تمام زحمات ما را نیز هدر می دهد. در واقع اثرگذاری مواد کمی دیرتر از حد معمول عمل می کند و نیاز به زمان بیشتری برای برخورد با لکه ها دارد؛ به همین دلیل نباید با زبان یا لب دندان ها را لمس کنید.

با وجود اینکه مالیدن قلم سفید کننده بر روی دندان کار بسیار راحتی به نظر می رسد، افراد زیادی دچار مشکلاتی از قبیل کامل پخش نشدن مواد بر روی تمامی دندان ها شده اند. این مشکل به چالشی بزرگ برای افراد تبدیل شده است، به طوری که طبق پژوهشی که در سال ۲۰۰۳ انجام شد، افراد توانستند تنها ۸۵ درصد از سطح دندان های خود را با این روش پوشش دهی کنند. واضح است که کارایی قلم سفید کننده نسبت به اقداماتی که دندانپزشک در مطب خود برای شما انجام می دهد قابل مقایسه نیست‌. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ انجام شد، قلم سفید کننده دندان و خمیر دندان سفید کننده تأثیری یکسان بر سفیدی دندان ها دارند.

آیا قلم سفیدکننده دندان عوارض دارد؟

متأسفانه پاسخ مثبت است. قلم های سفید کننده دندان از موادی مانند پروکسید هیدروژن تشکیل شده است تا به سفیدی دندان ها کمک کند. همین امر سبب تحریک لثه ها و دندان ها می شود. در برخی موارد حساسیت های دندانی نیز در افراد قابل مشاهده است‌. این حساسیت ها کم و آسیب ها خفیف بوده است و نیازی به مراجعه به دندانپزشکی و راه درمانی ندارد.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان

تأثیرات قلم سفید کننده تا چه اندازه واقعی است؟

تأثیر گذاشتن این قلم بر روی دندان ها به جنس و میزان عمق لکه ایجاد شده بر روی دندان بستگی دارد؛ اما باید بدانید این مواد آن ‌قدر قوی نیستند که لکه های عمیق و پر رنگ را از بین ببرد. بهتر است برای لکه های سطحی و کمرنگ از این قلم ها استفاده کنید. عدم مصرف خوراکی هایی با رنگ های بالا و مراقبت های دهان و دندان می تواند به تأثیر بیشتر این قلم ها کمک کند.

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان

نکاتی مهم از زبان دندانپزشکان در زمینه استفاده از قلم سفید کننده دندان

برندهای مختلفی از قلم های سفید کننده دندان در بازار موجود است. بهتر است ابتدا نزد دندانپزشک بروید و از سلامت دندان های خود مطمئن شوید سپس به استفاده از این محصول بپردازید. دندانپزشک ها توصیه می کنند که در صورت وجود خرابی، نقص یا عفونت بر روی لثه و دندان ها، آن را برطرف کنید سپس به سراغ بلیچینگ دندان ها بروید.

از طرفی بهتر است تمامی اقدامات سفید کردن دندان توسط دندانپزشکی مجرب انجام شود. پس از آن می توانید برای تأثیرگذاری بیشتر با مشورت دندانپزشک و با توجه به نوع و جنس دندان هایتان از محصولات خانگی مانند قلم سفید کننده دندان نیز استفاده کنید. بهتر است خانم های باردار و شیرده و افرادی که از حساسیت بالای دندان‌هایشان رنج می برند از این محصول استفاده نکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *